Muska - Medyum Mehmet Hoca

Muska

sevgiline-buyu

, içerisinde Ayet-i Kerimelerin, Efendimizin (S.A.V.) mûbarek dualarının bulunduğu özellikle Cebrail (A.S.) tarafından , büyü, , cinlerden kurtulma gibi konular hakkında öğretilen ve dönemin şartlarına göre üzerine yazı yazılabilecek (deri, kumaş, kağıt vb.) şeylere Kur’an-ı Kerim Ayetlerinin ve Hadislerin yazıldığı, üzerinde taşıyana huzur, güven, korunma ve psikolojik rahatlama telkin etme amaçlı uygulamalara yer verilen genel isimdir.

Kur’an-ı kerimde, mevcut bulunan âyetlerden yararlanılarak, insanların manevi rahatsızlıklardan kurtulup şifa bulması niyetiyle bazen rulo şeklinde katlanıp, bazen de deriye, bal mumuna sarılarak boyuna, kola, bele ya da bir yere asarak .

İlk muskaya örnek olarak Cebrail (A.S.) aracılığıyla Hz. Muhammet’e (S.A.V.) önerilen Cevşen’i göstermek mümkündür. Burada kişiyi koruma amacı ele alınmış olup, takan kimsenin düşmanlarına karşı galip geleceği belirtilmiştir.

MUSKA NASIL YAPILIR

Kur’an-ı Kerim’deki ayetlerden ve hadislerden yararlanılarak;

-Hastalıkların şifa bulması

-Büyü bozma

-Nazardan korunma

-Cinlerden Korunma

-İnsanlardan korunma konularında muskalar düzenlenir.

Üzülerek belirtmekte fayda vardır ki, bugün elektronik muskaların (!) bile alıcı bulduğu bir dönemde yaşıyoruz. İnsanlarımız öylesine uzaklaştırılmışlar ki çare ve derman için duyuyorlarsa ona tutunuyorlar, yıllardır insanlarımıza kadın-erkek olsun, çocuk olsun şifa vermesi niyetiyle adını “MUSKA” koyup sevdiklerine, annelere, eşlere, babalara, çocuklara büyü taşıttıran ve bugün bu işlerden anladığını iddia ederek konuyu bir sektör haline getiren uzmanlar(!) henüz muska’nın tarifini bile yapmaktan acizlerdir.

Muska , ne amaçla kullanılır? Vefk , ne amaçla kullanılır? Büyü , ne amaçla yapılır? Bu sorulara cevap verecek bilgilerden tamamen yoksundurlar. Allah esirgesin, kendisinin de farkında olmadığı şekilde kendisini ve taşıyanı şirk’e (Allaha eş koşma) sebep verip hem kendini hem de dünyasını karartmaktadır.

Bir muska nasıl ters döner, inanılır gibi … Aslına uygun yazmazsan geçersizdir, kağıt parçası taşırsın. Geriye dönme yoktur. Eğer gerçekten muska ise …

Bu bir muska değilde Vefk ise yine böyle bir durum söz konusu değildir, etkisiz kalır, arzunuz yerine gelmez …

Ama bu bir büyü ise, işte o zaman durum başka…

Yazılanın adını iyi koymak lazım. Bunu taşıyanında ne olduğunu bilmesi lazım. Büyünün adını Muska’ya, Muska’yı Vefk’e karıştırıp çorba yapılırsa insanlar bu işlerden zarar görür.

Muska; Allah ve Peygamber kelamıdır. Manevi bir zırhtır, insanlara hiç bir zararı yoktur.

Vefk; Dünya hayatı içerisinde insanların olumlu talepleri için düzenlenen ve Müslüman olan Ruhani varlıklardan yardım alınarak hazırlanır. Zararsızdır.

Büyü; Yine dünya hayatı için yapılan ancak, tamamen kötü düşüncelerin yer aldığı ve şeytandan destek alınarak yapılan uygulamalardır. Haramdır.

-Okunan ve yazılan Ayet, Hadis ve Dua tamamen aslına bağlı kalarak hazırlanmalıdır.

-Muska hakkıyla korunmuş olmalı ve üzerinde taşıyan kişinin muskanın içinde ne olduğunu bilerek hareket etmesi şartı vardır.

-Burada şifayı verenin; üzerinde ayet ve hadislerin duaların bulunduğu muska değil, kelamın sahibi ve Alemlerin yaratıcısı olan Yüce Allah olduğu unutmayacak, O’ndan başka hiçbirşeyden medet umulmayacaktır.

MUSKA HAKKINDA

Ayet-i kerimeyi ve Resulullah’tan gelen duaları okuyup üflemek, bunları üzerinde taşımak caizdir ve inanıp güvenen kimseye fayda verir. (S. Ebediyye)

Ayet-i Kerime ve dua yazılı muskayı muşamba, naylon gibi su geçirmez şeylere sarılı olarak taşıması ve helâya girmesi caizdir. (Halebi, Dürr-ül-muhtar)

Hastanın ve hayvan sokanın, şifa için Kuran-ı Kerim okuması veya kağıda yazıp muska olarak taşıması yahut tas içinde ıslatıp bu suyu içmesi, bu suyla ağrıyan yeri yıkaması caizdir. Meşru olan meşhur dualarla muska yapmak ve üzerinde taşımak caizdir. (Hindiyye)

Eshab-ı kiramdan Übeyyübni Ka’b (R.A.) diyor ki:

“Resûlullahın yanında oturuyordum. Bir köylü geldi. Kardeşinin ağır hasta olduğunu söyledi. (Hastalığı nedir?) diye sorulunca, cin çarpması dedi. Resulullah, (Kardeşini buraya getir) buyurdu. Kardeşi gelip oturdu. Resulullah [Ayat-ı hırz olarak bilinen] ayetleri okuyup hastaya üfledi. Hemen iyi olup, kalktı.” (Beyheki, Hakim)

Ne olduğu bilinmeyen yazılar bulunan muska, elbette taşınmaz; fakat dinimizin bildirdiği duaları, Ayet-i kerimeleri okuyup üflemekte ve muska şeklinde taşımakta hiçbir mahzur yoktur. Mesela, (Ayat-ı hırz) okumak ve üzerinde taşımak çok faydalıdır. Üstünde taşıyanı sihirden, büyüden, nazar değmesinden korur.

Peygamber efendimizin, cinlerin zararlarından Müslümanları korumak için Hazret-i Ali’ye yazdırdığı bir mektup vardır. Üzerinde taşıyana ve evinde bulundurana o mahluklar zarar veremez. Eshab-ı kiramdan Ebu Dücane hazretleri anlatır:

“Yatıyordum. Değirmen sesi gibi ve ağaç yapraklarının sesi gibi bir ses duydum ve şimşek gibi bir parıltı gördüm. Başımı kaldırdım, odanın ortasında siyah bir şey yükseldiğini gördüm. Elimle yokladım. Kirpi derisi gibi idi. Yüzüme, kıvılcım gibi şeyler atmaya başladı, hemen Resulullaha gidip anlattım. Buyurdu ki: (Ya Eba Dücane, Allahü teâlâ, evine hayır ve bereket versin!)

Kalem ve kağıt istedi. Hazret-i Ali’ye bir mektup yazdırdı. Mektubu alıp, eve götürdüm. Başımın altına koyup, uyudum. Feryat eden bir ses beni uyandırdı. Diyordu ki: (Ya Eba Dücane, bu mektupla bizi yaktın. Senin sahibin, bizden elbette çok yüksektir. Bu mektubu bizim karşımızdan kaldırmaktan başka bizim için kurtuluş yoktur. Artık, senin ve komşularının evine gelemeyeceğiz. Bu mektubun bulunduğu yerlere gelemeyiz.) Ona dedim ki, sahibimden izin almadıkça bu mektubu kaldırmam. Cin ağlamasından, feryadından, o gece bana çok uzun geldi. Sabah namazını, mescitte kıldıktan sonra, cinnin sözlerini anlattım. Resulullah Efendimiz buyurdu ki: (O mektubu kaldır. Yoksa, mektubun acısını, kıyamete kadar çekerler.)” [Delail-ün-nübüvve, Tezkire-i Kurtubi]

Müslüman kişinin içinde bulunduğu durum ne olursa olsun, tamamen sıhhatli bile olsa üzerinde muska taşımasında bir engel yoktur. Ama gerçek ve doğru “Muska”